


Aan de Geerseweg liep het water aan alle kanten de berging van een flat in en werd de brandweer ingeschakeld om het water weg te pompen. In de flat kwam nog wel water uit de kraan, omdat de aanvoer van de flat via een andere leiding kwam. Het lek werd door Liander en Vitens gedicht.
Rond 16.30 uur barstte er opnieuw een waterleiding, nu aan de Dichterslaan tussen de Wiekslag en de Reede nabij de spoorwegovergang, waarbij het water al snel over de weg, het fietspad en de stoep stroomde. Een groot stuk van de weg werd afgesloten, omdat door het wegspoelen van veel zand het risico op een sink-hole groot was.

Drinkwaterbedrijf Vitens kwam ter plaatse om de hoofdkranen dicht te zetten en het lek te verhelpen. Meerdere buurtbewoners kwamen op het voorval af. Ook was er een verminderde waterdruk en kwam er op meerdere plekken geen water uit de kraan.
Meer over
We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën om uw ervaring op onze website te verbeteren. Lees ons Privacybeleid.