De werkzaamheden aan de snelweg A30. Iedere automobilist heeft er in het afgelopen half jaar wel iets van gemerkt. Maar wat doen ze daar nou eigenlijk? En hoe? Op zaterdag 20 juni gooiden Rijkswaterstaat en bouwbedrijf Heijmans de poorten open, zodat jong en oud hier even een kijkje kon nemen. Rijkswaterstaat werkt aan de verbreding van die A30. Vooral de vluchtstroken waren te smal en de bermen te onveilig. Tegelijkertijd worden ook de riolering vervangen, samen met de vangrails en de asfaltlaag. En daar heb je natuurlijk mooie apparaten voor nodig. Kinderen konden hun lol op bij de Dag van de Bouw, want ze mochten naar hartenlust klimmen in de grote machines.
Namen ook een kijkje en spraken met Patrick Moors van Heijmans en Guus Harmsen van Rijkswaterstaat en natuurlijk met een aantal bezoekers van jong tot oud.